06-26-540-315

Telefonálás most

Az idősebb felnőttek mozgásképességének fejlesztése: 9 egyszerű tipp a nagyobb mozgékonyságért

Az idősebb felnőttek mozgásképességének fejlesztésével az önállóságuk is növekszik. Ez a bejegyzés 9 egyszerű ötletet ad ehhez a proaktív szemlélethez

Írta: Stannah at 31-05-2019

Az idősek mozgásképességének fejlesztése

A mozgásképesség fejlesztése valós probléma az idősek számára. Idősebb korban ugyanis gyakran a mozgásképesség csökkenése figyelhető meg, de ez nem jelenti azt, hogy az életnek is be kell szűkülnie. Nem hagyhatjuk, hogy a korunk határozzon meg bennünket. Ebben a blogbejegyzésben azt elemezzük, miért fontos, hogy aktívak maradjunk idősebb korban is, és hogy a mozgásképesség fejlesztéséhez miért kell proaktív módon hozzáállnunk.

Profi sportolókat figyelve bepillantást nyerhetünk abba, hogy mire képes az emberi test. Egy Lebron Jameshez hasonló világhírű kosárlabdázó képes arra, hogy szaltózzon a levegőben, mielőtt lendületes mozdulattal a gyűrűbe zsákolja a labdát, a látvány pedig színtiszta csodálatot vált ki a nézőkből. Az efféle „legjobb pillanatokat” tartalmazó összeállítások újra és újra felbukkannak a popkultúránkban. Sajnos ezek az elsőrangú sportolók sem mentesülnek az öregedés hatásai alól.

Megdöbbentő látni, ahogy ezek az egykor könnyedén mozgó tehetségek elvesztik a lendületüket a karrierjük utolsó szakaszában. A mozgékonyság hiánya gyakran okozza ezt a hanyatlást, és ennek komplikáció egyre gyakoribbak az idősebbek között.

Mi az a mozgásképesség?

A mozgásképesség alapjában véve egy ember képessége arra, hogy megmozduljon. A képesség elvesztésével azonban a kifejezés tágabb jelentése is értelmet nyer. Például egy mozgásképességében korlátozott idősebb személy nehezebben tud felállni egy székből vagy felállni azután, hogy elesett.

A  HealthinAging.org szerint az idősek körében az izomgyengeség, az ízületi panaszok, a fájdalom, a betegségek és a neurológiai problémák okozhatják a mozgásképesség csökkenését.

A mozgásképesség csökkenése azért zavaró, mert az olyan mindennapos tennivalók, mint a bevásárlás vagy a takarítás is megerőltetővé válnak. Szerencsére van arra mód, hogy proaktív módon még azelőtt szembenézzünk ezzel a kérdéssel, hogy komolyabb problémát okozna.A Medical Island néhány tanácsot adott az idősek számára, hogyan fejleszthetik a mozgásképességüket.

Az idősek mozgásképességének fejlesztése

1– Mozgásképességet célzó gyakorlatok az egyensúly javítására – A mozgásképesség nagyban függ az egyensúlytól is.Az idősek néhány egyszerű mozgásképességet célzó gyakorlattal – mint a láb hátrafelé emelése, a talpon való gördülés vagy a székkel végzett gyakorlatok.

Székkel végzett gyakorlatok idősek számára

2 – Maradjon aktív – A rendszeres testmozgás megerősíti a testet és megőrzi hajlékonyságát. Az olyan nem megerőltető edzésterv, mint a gyors séta heti három alkalommal már javítja a mozgásképességet és egészségesebb életstílust biztosít. Emellett próbáljon meg (óvatosan) elvégezni néhány ház körüli feladatot, mielőtt segítséget kérne.

3 – Egyen egészségesen – A kor előrehaladtával az energia szintje lecsökken.Az egészséges étrend megadja azt a lendületet, ami szükséges az egész napos aktív életmódhoz szükséges.

4 – Óvja a szeme fényét – a jó látás is elengedhetetlen a mozgásképességhez. Figyeljen arra, hogy megfelelő szemüveget vagy kontaktlencsét viseljen, és fogyasszon olyan ételeket, amelyek jót tesznek a látásnak, mint a sárgarépa vagy a lazac.

 5 – Segítse a lépteit – Használjon járókeretet vagy járóbotot, hogy legyőzze a csökkent mozgásképesség hatásait, és az elesés kockázatát.

6 – A cipő teszi a férfit (és a nőt is) – Nem lehet elégszer kihangsúlyozni, hogy érdemes kényelmes cipőre áldozni. Az olcsó, szétjárt cipők szintén káros hatással lehetnek a mozgásképességre, és komoly veszélyt jelenthetnek az idősekre.

7-  Csak óvatosan – Fontos kiemelni az elesések megelőzését is, ugyanis egy váratlan esés komoly komplikációkkal járhat az idős emberek körében.A fenti pontok mindegyike szintén az elesés veszélyét csökkentette.

8 –  Az életkor csak egy szám – Az öregedés nem fosztja meg automatikusan attól az élettől, amit élni szeretne.Ne hagyja, hogy az életkora befolyásolja a gondolatait, és eltántorítsa az egészséges és aktív életmódtól.

9 – Tartsa tiszteletben a korlátait – Ahogy korábban írtuk, fontos, hogy új kihívások elé állítsa magát, de épp ilyen fontos az is, hogy felismerje a határait.Ne féljen segítséget kérni, ha nem tud megbirkózni egy feladattal.

 

Minden ember teste másmilyen, és ezek csak általános tippek arról, hogyan lehet a csökkent mozgásképesség kihívásaival szembeszállni.Még ha meg is fogadja a tanácsainkat, az olyan napi feladatok, mint a lépcsőzés, idővel nehézkessé válhat.A székliftek, vagy más néven lépcsőliftek segítenek legyűrni ezt az akadályt.A Stannah lépcsőliftjével még csökkent mozgásképesség esetén is biztonságosan és önállóan közlekedhet otthonában. Nézze meg a lépcsőlift modelljeinket, és érdeklődjön telefonon, kötelezettségek nélkül.